Παραιτήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής, Δημήτριος
μετά την συνάντηση στο Φανάρι με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, «είχε προηγηθεί
έντονο παρασκήνιο» αλλά και «δυσφορία της ομογένειας» στις ΗΠΑ για την
παραμονή του Δημητρίου στο αξίωμά του, λόγω «της κακής οικονομικής κατάστασης
της Αρχιεπισκοπής, και της καθυστέρησης στην ανέγερση της εκκλησίας του Αγίου
Νικολάου», δίπλα στους Δίδυμους Πύργους, αν και είχαν διατεθεί τα απαιτούμενα
κονδύλια. Στην ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου επισημαίνεται ότι η
παραίτηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημήτριου θα συζητηθεί στη Σύνοδο της 9ης
Μαΐου.
Δεν μας ξάφνιασε η είδηση της ημέρας που ήταν η παραίτηση του
Δημητρίου από τον αρχιεπισκοπικό θώκο της Αμερικής. Όλοι γνώριζαν ή
καταλάβαιναν ή υπέθεταν ότι ο χρόνος που θα επέτρεπε το Φανάρι να παραμείνει ο
Δημήτριος στη θέση του ήταν πια περιορισμένος, καθώς πολλαπλασιαζόταν τους
τελευταίους μήνες η επιστρατευμένη "ειδησεογραφία" γύρω από τα προβλήματα
που αντιμετώπιζε ο γηραιός αρχιεπίσκοπος σε πολλαπλά επίπεδα.
Δεν ήλθε λοιπόν ως κεραυνός εν αιθρία η είδηση. Εκείνο όμως που παραξενεύει
είναι ότι ο Δημήτριος είναι ο τρίτος κατά
σειρά αρχιεπίσκοπος Αμερικής που υπό την πίεση του Φαναρίου, και συγκεκριμένα
επί των ημερών του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αναγκάζεται
να δώσει παραίτηση. Πρώτα ο Ιάκωβος, μετά ο Σπυρίδων και τώρα ο Δημήτριος....
Δεν είμαστε βαθείς γνώστες της εκκλησιαστικής ιστορίας, αλλά τέτοια
επαναλαμβανόμενα φαινόμενα παραιτήσεων από μια και την ίδια πάντα θέση (της
Αμερικής) δεν καταγράφονται πριν την εκλογή του κ. Βαρθολομαίου στον
Οικουμενικό Θρόνο και οπωσδήποτε δεν έχουν προηγούμενο τους ούτε για άλλες
αρχιεπισκοπικές, μητροπολιτικές ή επισκοπικές θέσεις. Πρόκειται, φαίνεται, για
νέα «εφαρμογή» των κανόνων της Εκκλησίας καθότι και οι αδαείς περί τα
εκκλησιαστικά γνωρίζουν πως οι επίσκοποι δεν είναι διοριζόμενοι και απολυόμενοι
υπάλληλοι, αλλά εκλέγονται δια βίου.
Τι συμβαίνει λοιπόν στη περίπτωση αυτή; Βέβαιο είναι, ότι υπάρχει εδώ κάποιο
σοβαρό πρόβλημα. Το πρόβλημα προέρχεται από τον ίδιο τον Βαρθολομαίο ή από τους
παραιτούμενους διαρκώς αρχιεπισκόπους; Πως γίνεται ο Βαρθολομαίος να μη μπορεί
επιτέλους να βρει ένα αρχιεπίσκοπο που να του ταιριάζει; Πως γίνεται να πέφτει
πάντα έξω σ' αυτούς που ο ίδιος επιλέγει και τελικά εκλέγει; Ο καθένας,
ακόμη και ο πιο άσχετος, μπορεί να βγάλει μόνος τα συμπεράσματα του...
Για όσους ενδιαφέρονται για τα πράγματα της Εκκλησίας, το θέμα είναι
εξαιρετικά σημαντικό, διότι η Εκκλησία της Αμερικής που συγκεντρώνει κάτω από
τις πτέρυγες της εκατομμύρια ορθοδόξων Ελλήνων και διαθέτει άφθονα μέσα, μπορεί
να παίξει δυναμικότατο ρόλο στο καθαρά ορθόδοξο αλλά και ευρύτερο θρησκευτικό
πεδίο, όπως άλλωστε και στον χώρο των εθνικών μας θεμάτων.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως όλα αυτά παραμελούνται τη στιγμή αυτή με τα
συνεχή ξηλώματα των αρχιεπισκόπων Αμερικής. Μήπως όμως -απλώς ερωτώ- τα
ξιλώματα και οι αποπομπές υποβοηθούν ώστε όλα αυτά, τα ουσιώδη, να
παραθεωρούνται;;; Σκόπιμη επομένως η παραθεώρηση;;;
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Οικουμενικού
Πατριαρχείου: https://www.kalami.us/
Στο άρθρο της κας. Ιουστίνης
Φραγκούλη-Αργύρη στις 02-05-2019 η δημοσιογράφος-συγγραφέας, επισημαίνονται τα
ακόλουθα, σε ελληνόφωνο ιστολόγιο με τίτλο:
«Οριστική
παραίτηση του αρχιεπισκόπου Αμερικής Δημητρίου» https://www.huffingtonpost.gr/entry/oristike-paraitese-toe-archiepiskopoe-demetrioe_gr_5ccaea72e4b0913d078dbcf9
Στις 12-09-2018 γράφαμε σχετικό άρθρο με τίτλο:
«Αρχιεπισκοπή Αμερικής: Όταν ο δεύτερος γίνεται πρώτος και ο Πρώτος ως έσχατος
εκπαραθυρώνεται…
Αξίζει όμως να αναδημοσιεύσουμε τα κυριότερα σημεία του, που θίγουν ακριβώς τα αίτια της διαρκούς κρίσης στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής… https://pnemorem1.blogspot.com/search?updated-max=2018-09-18T14:29:00%2B03:00&max-results=7
Αξίζει όμως να αναδημοσιεύσουμε τα κυριότερα σημεία του, που θίγουν ακριβώς τα αίτια της διαρκούς κρίσης στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής… https://pnemorem1.blogspot.com/search?updated-max=2018-09-18T14:29:00%2B03:00&max-results=7
«
Ο Τύπος και το διαδίκτυο περιγράφουν την κατάσταση ποικιλότροπα, ενώ ομόφωνα διατυμπανίζουν ότι η εκπαραθύρωση και του τρίτου κατά σειρά αρχιεπίσκοπου Αμερικής είναι «επί θύραις»! Απορεί κανείς με τις συνεχείς εκπαραθυρώσεις που επαναλαμβάνονται από το 1996 μέχρι σήμερα με πλαίσιο το ίδιο περίπου σενάριο κάθε φορά. Θα νόμιζε κανείς ότι οι Κανόνες της Εκκλησίας - που θέλουν τους επίσκοπους ισόβιους - θα έπαιζαν κάποιο ρόλο στην περίπτωση αυτή. Οι Κανόνες όμως φαίνεται να έχουν χάσει την καθοδηγητική τους δύναμη και να ακολουθούν κατά πόδας την σημερινή εκκοσμικευμένη κοινωνία, όπου τα πάντα έχουν σχετικοποιηθεί και όλα εκτυλίσσονται ανάλογα με προσωπικούς σκοπούς και συμφέροντα. Θα πίστευε κανείς ακόμη, - αφού οι Κανόνες έπαυσαν πια να παίζουν ουσιαστικό ρόλο - ότι κάποιο άλλο λογικό κριτήριο, κοινά αποδεκτό, θα ίσχυε σε παρόμοιες διαδικασίες όπου κρίνεται η τύχη ενός αρχιεπίσκοπου. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Από την πρόσφατη ιστορία μαθαίνουμε με έκπληξη αλλά και πικρία ότι ούτε οι Κανόνες μετράνε, ούτε τα λογικά κριτήρια. Εδώ - είναι πια βεβαιωμένο - βρισκόμαστε μπροστά σ' ένα φαινόμενο κυριολεκτικά χωρίς προηγούμενο σ' ολόκληρη την ιστορία όχι μόνο της Εκκλησίας της Αμερικής, αλλά και ευρύτερα.
Ο Τύπος και το διαδίκτυο περιγράφουν την κατάσταση ποικιλότροπα, ενώ ομόφωνα διατυμπανίζουν ότι η εκπαραθύρωση και του τρίτου κατά σειρά αρχιεπίσκοπου Αμερικής είναι «επί θύραις»! Απορεί κανείς με τις συνεχείς εκπαραθυρώσεις που επαναλαμβάνονται από το 1996 μέχρι σήμερα με πλαίσιο το ίδιο περίπου σενάριο κάθε φορά. Θα νόμιζε κανείς ότι οι Κανόνες της Εκκλησίας - που θέλουν τους επίσκοπους ισόβιους - θα έπαιζαν κάποιο ρόλο στην περίπτωση αυτή. Οι Κανόνες όμως φαίνεται να έχουν χάσει την καθοδηγητική τους δύναμη και να ακολουθούν κατά πόδας την σημερινή εκκοσμικευμένη κοινωνία, όπου τα πάντα έχουν σχετικοποιηθεί και όλα εκτυλίσσονται ανάλογα με προσωπικούς σκοπούς και συμφέροντα. Θα πίστευε κανείς ακόμη, - αφού οι Κανόνες έπαυσαν πια να παίζουν ουσιαστικό ρόλο - ότι κάποιο άλλο λογικό κριτήριο, κοινά αποδεκτό, θα ίσχυε σε παρόμοιες διαδικασίες όπου κρίνεται η τύχη ενός αρχιεπίσκοπου. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Από την πρόσφατη ιστορία μαθαίνουμε με έκπληξη αλλά και πικρία ότι ούτε οι Κανόνες μετράνε, ούτε τα λογικά κριτήρια. Εδώ - είναι πια βεβαιωμένο - βρισκόμαστε μπροστά σ' ένα φαινόμενο κυριολεκτικά χωρίς προηγούμενο σ' ολόκληρη την ιστορία όχι μόνο της Εκκλησίας της Αμερικής, αλλά και ευρύτερα.
Ο
Βαρθολομαίος πρωτογνώρισε τον Καρλούτσο προς το τέλος της δεκαετίας του 80,
όταν συνόδευε στην Αμερική τον από ημιπληγία πάσχοντα γέροντα Μελίτωνα,
μητροπολίτη Χαλκηδόνας, για ιατρικές εξετάσεις.
Ο
Ιάκωβος απέσπασε το μέχρι τότε "χαϊδεμένο παιδί" του, τον Καρλούτσο,
ως συνοδό και βοηθό των επισκεπτών εκ Τουρκίας. Ο ρόλος του ήταν καθορισμένος
και ξεκάθαρος: να "συμπαραστέκεται" στους Μελίτωνα και Βαρθολομαίο σε
βάση καθημερινή και, στη συνέχεια, να δίνει στο αφεντικό του λεπτομερή αναφορά
για τις συναντήσεις και κινήσεις τους.
…
Το έργο της Εκκλησίας έχει περιορισθεί πλέον σε καθαρά οικονομικές
δραστηριότητες. Η Εκκλησία έχει μετατραπεί σε οικονομικό μηχανισμό. Σε πρακτικό
επίπεδο, οι συνέπειες των επιλογών αυτών είναι ορατές και δια γυμνού οφθαλμού:
στασιμότητα, οικονομική κακοδιαχείριση, ασταμάτητες καταχρήσεις και άλλα
φαινόμενα καχεξίας και παρακμής που χαρακτηρίζουν τον εκκλησιαστικό βίο στην
Αμερική. «Θα πρέπει ο Οικουμενικός Πατριάρχης - σημειώνει σχετικά ο Απ.
Ζουπανιώτης- να διαβεβαιώσει την Ελληνοαμερικανική Κοινότητα ότι αφού πλέον το κακό με τους δύο Αρχιεπισκόπους
«τρίτωσε», δεν θα επαναληφθεί ξανά, για το καλό της Αρχιεπισκοπής Αμερικής
και του Ελληνισμού. Οι «εξυπηρετήσεις» των «εξυπηρετικών» ιερέων σημαίνουν
πελατειακό κράτος κι αυτό προκαλεί διαφθορά, κρίση και μαρασμό σε κράτη και
οργανισμούς. Το ζούμε 30 χρόνια στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής»...
Αλήθεια
ποιος Ορθόδοξος Επίσκοπος όπου γης, θα ήταν διαθέσιμος για επόμενος Πρώτος
Αμερικής αν «φαγωθεί» και ο τρίτος κατά σειρά αρχιεπίσκοπος; Ποιος θάθελε να
αναλάβει, γνωρίζοντας αυτό το καθεστώς «της ιδιότυπης διαρχίας» που τον «άγει
ως πρόβατο επί σφαγή»;
Από την πρώτη
στιγμή της ενθρόνισής του, οι περί τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, περιέβαλαν τον
Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο με δεσμά χαλκά, για να μπορούν να λύνουν και να δένουν
και να καθορίζουν τις εξελίξεις στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής και δη για να
διαχειρίζονται τα ταμεία της Αρχιεπισκοπής κατά το δοκούν.
Η
υποχρέωση του Σεβ. Αμερικής σε παραίτηση είναι μια ακόμη μεγάλη κηλίδα της διακονίας
του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Ενώ
σοβεί η κρίση δημιουργίας Πανορθοδόξου Σχίσματος, επειδή ο Παναγιώτατος
χορήγησε Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία, χωρίς να υπολογίσει το μέγεθος της
αντίδρασης της Ρωσσικής Ομοσπονδίας και της Εκκλησίας της Ρωσσίας, άνοιξε νέο
μέτωπο με την εκπαραθύρωση του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου...
Επόμενος θα είναι ο Νικήτας;;; ίσως ο μόνος από τους κατά καιρούς αναφερόμενους δελφίνους που μπορεί να συνεννοηθεί με τον π. Carluccio. Θα δούμε έφθασε η ώρα…
Δεν ήλθε λοιπόν ως κεραυνός εν αιθρία η είδηση. Εκείνο όμως που παραξενεύει είναι ότι ο Δημήτριος είναι ο τρίτος κατά σειρά αρχιεπίσκοπος Αμερικής που υπό την πίεση του Φαναρίου, και συγκεκριμένα επί των ημερών του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αναγκάζεται να δώσει παραίτηση. Πρώτα ο Ιάκωβος, μετά ο Σπυρίδων και τώρα ο Δημήτριος....
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την πρώτη στιγμή της ενθρόνισής του, οι περί τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, περιέβαλαν τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο με δεσμά χαλκά, για να μπορούν να λύνουν και να δένουν και να καθορίζουν τις εξελίξεις στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής και δη για να διαχειρίζονται τα ταμεία της Αρχιεπισκοπής κατά το δοκούν.
Επόμενος ο Νικήτας;;; Θα δούμε έφθασε η ώρα…
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπαναλαμβάνουμε: Το πρόβλημα δεν είναι ο θεσμικός Αρχιεπίσκοπος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ δεύτερος αρχιεπίσκοπος, ο άτυπος, είναι το πρόβλημα.
Το συνεχές - από το 1990 έως σήμερα και με πρωτοβουλία πάντοτε της Κεφαλής του Φαναρίου - φάγωμα των εκλεγμένων Αρχιεπισκόπων για χάρη του δεύτερου εγκάθετου "επίτροπου" ή χρηματοσυλλέκτη, θρέφει κουλτούρα πελατειακή, καλλιεργεί κλίμα διαρκούς ίντριγκας, (με ανάμιξη καιροσκοπικών εκκλησιαστικών και κάθε είδους εξωεκκλησιαστικών κέντρων με αδιαφανείς ατζέντες) και οδηγεί μοιραία σε ανώμαλες εξελίξεις... Καλό μεν το «διαίρει και βασίλευε» αλλά μόνο όταν δεν είναι αυτοκαταστροφικό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι ας μη λησμονούμε και τούτο: μ' αυτή την ανορθόδοξη διαρχική τακτική εξωθούνται σε συσπείρωση οι γύρω από «παραεκκλησιαστικές οργανώσεις» θιασώτες και οπαδοί της αυτοκεφαλίας της εκκλησίας της Αμερικής. Η ειρωνεία του πράγματος: το Φανάρι το ίδιο να ρίχνει νερό στο μύλο του αυτονομιστικού - αυτοκεφαλικού κινήματος!... Είναι τόσο γλυκό άραγε «το δώρο» που εισπράττει η Κεφαλή του Φαναρίου ώστε να παρέχει σαν αντίδωρο τέτοιου είδους «προστασία» σε νούντσιους και κομισάριους; Αναρωτήθηκε άραγε ποιος θα χάσει τελικά σ' αυτή την περίπτωση.Αυτά προς το παρόν…»
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά απο είκοσι συναπτά έτη θητείας στον αρχιεπισκοπικό θώκο της Αμερικής, ο Γέρων Δημήτριος, ο οποίος είχε εκλεγεί προσωρινά από το Φανάρι λόγω της μεγάλης ηλικίας του, στα 91 του σήμερα είναι αναγκασμένος να καταθέσει την παραίτησή του ταπεινωμένος καθώς ο ίδιος -αν και του ζητήθηκε πλειστάκις- αρνήθηκε να την παραδώσει στον Πατριάρχη, όπως είχαν πράξει οι προκάτοχοί του Ιάκωβος και Σπυρίδων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνώ σοβεί η κρίση δημιουργίας Πανορθοδόξου Σχίσματος, επειδή ο Παναγιώτατος χορήγησε Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία, χωρίς να υπολογίσει το μέγεθος της αντίδρασης της Ρωσσικής Ομοσπονδίας και της Εκκλησίας της Ρωσσίας, άνοιξε νέο μέτωπο με την εκπαραθύρωση του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαστε βαθείς γνώστες της εκκλησιαστικής ιστορίας, αλλά τέτοια επαναλαμβανόμενα φαινόμενα παραιτήσεων από μια και την ίδια πάντα θέση (της Αμερικής) δεν καταγράφονται πριν την εκλογή του κ. Βαρθολομαίου στον Οικουμενικό Θρόνο και οπωσδήποτε δεν έχουν προηγούμενο τους ούτε για άλλες αρχιεπισκοπικές, μητροπολιτικές ή επισκοπικές θέσεις. Πρόκειται, φαίνεται, για νέα «εφαρμογή» των κανόνων της Εκκλησίας καθότι και οι αδαείς περί τα εκκλησιαστικά γνωρίζουν πως οι επίσκοποι δεν είναι διοριζόμενοι και απολυόμενοι υπάλληλοι, αλλά εκλέγονται δια βίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή