Powered By Blogger

16.7.14

Καταναλωτή, η Coca Cola δεν πάει με όλα


Καταναλωτή, η Coca Cola δεν πάει με όλα

Δεν είναι μυστικό πως η έννοια του πολίτη, καμία σημασία δεν έχει πλέον στη χώρα που λέγεται Ελλάδα. Έχει από καιρό αντικατασταθεί από τον καταναλωτή. Κυβερνήσεις και μέσα ενημέρωσης πασχίζουν να το θυμίζουν σε όλους με την κάθε ευκαιρία. Αφού έχουμε αφήσει την επανάσταση που θα κατακρημνίσει τον καπιταλισμό για το φθινόπωρο, μήπως είναι ώρα να πάρουμε τον ρόλο που μας αποδίδουν, λίγο πιο σοβαρά;

Η 3Ε είναι θυγατρική της Coca-Cola Hellenic Bottling Company που ιδρύθηκε το 1969 με έδρα την Αθήνα και λειτουργεί μέχρι σήμερα ως μια από τις λίγες πολυεθνικές της Ελλάδας – πλέον με έδρα τη Ζυρίχη. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εξυπηρετεί 585 εκατομμύρια καταναλωτές σε 28 χώρες και είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες του δικτύου της Coca-Cola Company παγκοσμίως και η μεγαλύτερη με έδρα την Ευρώπη. Το μισό της HBC που δεν διαπραγματεύεται στα χρηματιστήρια του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και της Αθήνας, ελέγχεται ισόποσα από τη μητρική Coca Cola και τον όμιλο Δαυίδ-Λεβέντη μέσω της Kar-Tess Holdings.

Στην καρέκλα του Προέδρου κάθεται ο Γιώργος Δαυίδ, επί των ημερών του οποίου πτώχευσε ο ιστορικός Κατσέλης (Nutriart). Ταυτόχρονα είναι ο ίδιος που κλήθηκε να “σώσει” την Eurobank κατά τη διάρκεια της ανακεφαλαιοποίησης, τοποθετούμενος κι εκεί στη θέση του Προέδρου τον Ιούνιο του 2013. Αυτό συνέβη ενώ η πτωχευμένη Nutriart συμφερόντων του, χρωστούσε στην τράπεζα 5,7 εκατομμύρια ευρώ. (the press project)

Στο βίντεο που ακολουθεί, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της CocaCola μίλησαν στην ελεύθερη ΕΡΤ για τα λουκέτα που έχει βάλει η εταιρεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ρόδο, Κέρκυρα, Μεσολόγγι. Τα τελευταία χρόνια έχουν απολυθεί αρκετές χιλιάδες εργαζομένων από όλη την Ελλάδα.


Την ίδια ώρα η εταιρεία έχει κατακλείσει διαδίκτυο και τηλεοράσεις με διαφημίσεις που λένε πως «μένουμε Ελλάδα». Την ώρα δηλαδή που κλείνει τα εργοστάσια και τα μεταφέρει στην Βουλγαρία, πληρώνει διαφημίσεις για να πείσει το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να δραστηριοποιείται στη χώρα. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Για τρίτη χρονιά φέτος, σε συνεργασία με τους δήμους, επαναλαμβάνει το πρόγραμμα «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ». Το ένα και μοναδικό σχολείο που θα είναι το «τυχερό» για να επισκευαστεί θα αναδειχτεί με ψηφοφορία που διεξάγεται ηλεκτρονικά μέσω του facebook, αλλά και ειδικών εντύπων ψηφοφορίας που διακινούνται στους δήμους. Θα είναι αυτό που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους, δηλαδή αυτό που θα διαδώσει στους περισσότερους τη «φιλανθρωπική» δράση της «Coca Cola – 3E», προσφέροντάς της διαφήμιση.

Στις παραπλανητικές διαφημίσεις θα περίμενε κανείς πως θα αντιδρούσε το ΕΣΡ. Όταν όμως αυτό απαρτίζεται από μέλη που βρίσκονται στη θέση τους οκτώ χρόνια παραπάνω από όσο προβλέπει ο νόμος, μόνο σε ένα άλλο παρα-πλανητικό σύστημα θα απένειμε δικαιοσύνη. Στο παρόν, όχι.

Έτσι, οι εργαζόμενοι καλούν σε μποϊκοτάζ στα προϊόντα της, με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατουπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών (ΠΟΕΕΠ) να βρίσκεται στο πλευρό τους. Μάλιστα, από την Ομοσπονδία η εταιρεία ζητά και 250.000 ευρώ για ζημιές που προκάλεσαν οι διαδηλώσεις εναντίον της.

Επειδή όμως η CocaCola πάει με όλα, ζητάει από το δικαστήριο προσωρινή διαταγή ώστε να σταματήσει η διάδοση του μποϊκοτάζ στα προϊόντα της, ενώ δεν σταματάει εκεί. Ζητάει ακόμα και να απαγορευθεί στους εργαζόμενους να φοράνε μπλουζάκια που γράφουν «κάντε μποϊκοτάζ μέχρι να ανοίξουν τα εργοστάσια.

Εγώ την CocaCola, έτσι κι αλλιώς δεν την βάζω στο στόμα μου. Για το πουρί έχω επιλέξει να χρησιμοποιώ Harpic. Άσε που με χαλάει και το ανθρακικό.

Όσοι όμως επιθυμούν να πίνουν ένα μαύρο πράγμα με φουσκάλες που κανείς δεν ξέρει με τι υλικά φτιάχνεται, τι επεξεργασία γίνεται και τι αποτελέσματα θα έχει στο συκώτι του, ας επιλέξουν ένα από τα δεκάδες άλλα που κυκλοφορούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Αφού τον ρόλο του πολίτη τον έχουμε εξαντλήσει στις εκλογές κάθε τέσσερα χρόνια και στις ψηφοφορίες της Γιουροβίζιον κάθε ένα χρόνο, ας αναλάβουμε στα σοβαρά τον ρόλο μας ως καταναλωτές.

Και ο σοβαρός καταναλωτής, οφείλει όταν αντιλαμβάνεται την κοροϊδία να αντιδρά. Έστω, να μην αγοράζει το προϊόν που τον κοροϊδεύει.

Ποιος ξέρει, μπορεί κι έτσι να γίνουμε και πιο υπεύθυνοι πολίτες.

ΥΓ. Εδώ η σελίδα των εργαζομένων για να ενημερωθείτε απευθείας για τις εξελίξεις, κι εδώ το σποτ των εργαζομένων για το μποϊκοτάζ στα προϊόντα της Coca Cola.


πηγή


Πηγή: Καταναλωτή, η Coca Cola δεν πάει με όλα - RAMNOUSIA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου