Σκέψεις για βαθιές τομές στο εκλογικό σύστημα κάνει ήδη το κυβερνητικό επιτελείο, μετά και τις προτροπές των Ποταμίστας για μόνιμη τετραετή διακυβέρνηση. Τις προθέσεις της άλλωστε δείχνει και με την τροπολογία Μιχελάκη για παράταση της (τηλεοπτικής) προεκλογικής περιόδου των αυτοδιοικητικών εκλογών, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι εμφανίσεις των υποψηφίων στα μέσα ενημέρωσης μόνο για ένα μήνα.
Η εκλογική νομοθεσία ορίζει πως για την προεκλογική περίοδο, διάρκειας τεσσάρων μηνών, κάθε υποψήφιος επιτρέπεται να εμφανιστεί από δύο φορές σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό. Για τοπικά κανάλια, ραδιόφωνα και ιστοσελίδες, ο νόμος επιτρέπει μόνο μία εμφάνιση.
Σε τροπολογία που είχε καταθέσει προ ημερών ο Γιάννης Μιχελάκης σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, η προεκλογική περίοδος μειώθηκε από τέσσερις μήνες σε δύο, ενώ σε νεότερη τροπολογία που κατέθεσε ο ίδιος υπουργός σε νομοσχέδιο του υπουργείου ΠΡΟΠΟ η προεκλογική περίοδος μειώθηκε σε ένα μήνα.
Η επαναστατική αυτή μεταρρύθμιση του του εκλογικού μας συστήματος έρχεται σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των δημοσκοπήσεων, που επιτρέπει πλέον στις εταιρείες να δημοσιεύουν έρευνες έως και την Παρασκευή πριν τις εκλογές. Στόχος, να μην ησυχάσει ο ψηφοφόρος ούτε στιγμή, και να μην ξεχάσει επ’ ουδενί ποιόν πρέπει να ψηφίσει. Μάλιστα, αρκετά είναι τα κόμματα που ήδη ετοιμάζουν καμπάνιες διαφήμισης πάνω σε σερβιέτες και μπατονέτες.
Σκέψεις υπήρχαν για τον περιορισμό της προεκλογικής περιόδου ακόμα και σε μία εβδομάδα, αλλά μετά από νηφάλια μελέτη το υπουργείο αποφάσισε πως μέσα σε μία εβδομάδα δεν θα προλάβαιναν οι υποψήφιοι να εμφανιστούν σε όλα τα μέσα από δύο φορές.
Μετά από αυτές τις διορθώσεις για τον εκδημοκρατισμό της εκλογικής διαδικασίας της χώρας, στο υπουργείο αναζητούν προτάσεις που θα λύσουν μια για πάντα το πρόβλημα κόστους των εκλογών. Ως γνωστών, η δημοκρατία είναι το πιο ακριβό πολίτευμα στον κόσμο. Αυτό που δεν είναι γνωστό, είναι πως αυτό που κοστίζει ακριβά είναι τα χρήματα που δαπανώνται για την χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Αλλά αυτό είναι κάτι που θα το συζητήσουμε μιαν άλλη φορά.
Ήδη, ιδέες που μιλούν για τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων μέσα στα παραβάν, παράλληλα με την παρουσία του δημοσκόπου ώστε να βγουν πιο ακριβή τα exit polls, εξετάζονται και ίσως προωθηθούν για τις επόμενες βουλευτικές εκλογές που θα γίνουν κατά την διάρκεια ενός τετράωρου live show στην τηλεόραση της ΔουΤου, θα ψηφίσουμε με γραπτό μήνυμα και hastag στο twitter και θα το παρουσιάσει ο Σάκης Ρουβάς.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου